باسلام
بامداد امروز در لوکیشن Strasbourg دیتاسنتر OVH فرانسه، آتش سوزی گسترده ای رخ داده است که در نتیجه آن یکی از ساختمان های ۵ طبقه، دیتاسنتر SBG2 به طور کامل در آتش سوخته است و آتش به دیتاسنتر مجاور آن SBG1 هم سرایت کرده است. همچنین دو دیتاسنتر SBG3 و SBG4 هم دچار خاموشی شده اند.
ما در این دیتاسنتر سرور فعالی نداشتیم، اما باتوجه به اینکه OVH یکی از دیتاسنترهای مهم مورد استفاده در صنعت خدمات ابری و هاستینگ می باشد، احتمال اختلال برای سایت های پشتیبانی شده کاملا متصور می باشد.
تا این ساعت مطلع هستیم سایت FileNext دچار مشکل شده است و طی امروز لینک های زیادی از کاربران با خطا در تبدیل مواجه شده است. هرچند طی روزهای گذشته با افزایش مصرف کاربران از این سایت دچار کمبود ترافیک بودیم، اما طی روزهای گذشته در دو نوبت اقدام به اضافه کردن اکانت نمودیم و شب گذشته ساعاتی قبل از این حادثه، اکانت دیگری برای این سایت تهیه کرده بودیم!
به عنوان مثال آی پی های زیر که از OVH هستند، هیچ کدام در حال حاضر پینگ ندارند:
s13.filenext.com – 193.70.14.91
s15.filenext.com – 193.70.15.8
باتوجه به اخبار منتشر شده، ظاهرا سرورهای دیتاسنتر SBG2 و بخشی از SBG1 به طور کلی نابود شده اند و زمان مورد انتظار برای راه اندازی مجدد دو دیتاسنتر SBG3 و SBG4 هم باتوجه به آسیب به تجهیزات مشترک و اطمینان از موارد امنیتی، ممکن است حداقل یک یا دو هفته به طول بیانجامد.
لیست سایت های احتمالی تحت تاثیر این حادثه و وضعیت آن ها در همین پست آپدیت خواهد شد.
لذا تقاضا داریم باتوجه به خارج بودن این مشکل از حیطه دسترسی ما و حتی سایت های اصلی، در رابطه با بروز مشکل تبدیل لینک برای سایت های اعلامی در این تیکت، گزارش مشکل و تیکت ارسال نفرمایید.
با تشکر – رپیدپارس
—-
لیست سایت های تحت تاثیر حادثه OVH:
1- FileNext.com