با سلام
در روز دوشنبه عصر به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، سرور ایران ما توسط دیتاسنتر و شرکت میزبان غیرفعال شد. بلافاصله پیگیر موضوع شدیم که ابتدا با عدم پاسخگویی روبرو شدیم و در نهایت اعلام شد که با توجه به تغییرات قوانین دیتاسنترها در سال جدید و همچنین مصرف نسبتا بالای ترافیک، امکان سرویس دهی به ما وجود ندارد.
در طی این مدت به صورت همزمان به دنبال سرور جایگزین گشتیم و با بسیاری از شرکت های فعال در زمینه سرور در دیتاسنترهای ایرانی تماس گرفتیم.
متاسفانه شرایط و اختلالات پیش آمده طی ماه های گذشته، باعث شده است که بسیاری از شرکت ها اظهار اتمام موجودی یا پر بودن فضای رک هایشان جهت نصب سرور داشته باشند و از طرفی با توجه به تغییر ماهیت کاربری صورت گرفته برخی از سرورها از خدمات میزبانی و … در گذشته به کاربری متفاوت براساس اقتضائات اختلالات حاکم بر فضای اینترنت ایران و همچنین رشد بالای ترافیک مصرفی اینترنت در دیتاسنترها و البته استقبال شدید(از روی اجبار) به وجود آمده (بحث عرضه و تقاضا)، طبق اظهارات مدیران فروش اکثر شرکت ها، باعث شده که دیتاسنترها برخلاف رویه گذشته خود طی مدت اخیر به خصوص از ابتدای ۱۴۰۲، محدودیت های شدیدی روی ترافیک مصرفی اعمال و همچنین علاوه بر افزایش و درخواست هزینه بسیار بالا، سخت گیری ها و مسدودسازی شدیدی توسط دیتاسنترها صورت پذیرد. (که معمولا بدون قبول مسئولیت و حتی بازگشت وجه صورت می پذیرد).
در شرایطی که سال گذشته در همین بازه زمانی، برخی دیتاسنترها و شرکت های میزبان، به دنبال مشتری بودند و آفرهای بسیار جذابی برای استفاده از سرورهای ایرانی ارائه می کردند، طی تماس با بیش از ۴۰ شرکت فعال در این حوزه برای دریافت سرویس معقول با هزینه معقول و البته بدون ریسک مسدود سازی بی حساب و کتاب، موفق به توافق حتی با یک شرکت نشدیم.
لذا باتوجه به شرایط بسیار سخت حاکم بر فضای اینترنت ایران و عدم امکان تامین سرور متناسب با نیازهای سایت، مجبور به حذف خدمات سرور ایران و حذف تمامی صفحات، تنظیمات و موارد مربوطه از وب سایت شدیم.
امیدواریم که روزی این اختلالات کاهش یابد و فضای فعلی حاکم بر کسب و کار دیتاسنترها و شرکت های فعال در این حوزه، به روال گذشته و حرفه ای خود بازگردد.
قطعا به محض امکان تهیه سرور ایران در آینده، این خدمات را مجددا در سایت فعال خواهیم کرد.
ضمنا با توجه به اختلالات ایجاد شده روی اینترنت که متاسفانه از سمت زیرساخت کشور اخیرا حتی پاسخگوی ایمیل ها هم نیستند (قبلا بلافاصله می گفتند اختلالی از سمت ما وجود ندارد، الان همان پاسخ تکراری را هم نمی دهند)، علیرغم پیگیری چندباره ما، ممکن است در دانلود فایل از سرور اروپای ما دچار اختلال شده باشید. در برخی از ISP ها این اختلال صرفا بر روی پروتکل https  می باشد که معمولا به راحتی با استفاده از پروتکل http قابل رفع می باشد. این تغییر به راحتی از طریق تغییر عبارت https در ابتدای لینک ها به http و حذف حرف s انجام می پذیرد.البته جهت سهولت و راحتی کاربران امکانی در نظر گرفته شده است که با غیر فعال کردن پروتکل امن SSL از طریق کنترل پنل و دریافت مجدد لینک از بخش مدیریت فایل ها، می توانید این کار را راحت تر و برای تمام لینک های اکانت خود انجام دهید.
در صورت استفاده از پروتکل http در نسخه های اخیر مرورگرهای فایرفاکس یا کروم، ممکن است به صورت پیشفرض جلوی دانلود فایل های شما گرفته شود. برای این کار ۳ راه حل وجود دارد:
۱- استفاده از دانلود منیجر – دانلود منیجر پیشنهادی ما : www.westbyte.com/ida
۲ – راست کلیک روی لینک در مرورگر و انتخاب Save Link As
۳ – غیرفعال کردن دائمی قابلیت جلوگیری از دانلود لینک ها بر روی پروتکل http در مرورگر
(این قابلیت را توصیه نمی کنیم ولی در صورت تمایل می توانید با جستجو در اینترنت این کار را براساس مرورگر و سیستم عامل خود انجام دهید)
همچنین باید توجه داشته باشید پیام هشداری که از بابت جلوگیری از دانلود پیشفرض این لینک ها به شما نمایش داده می شود، به معنای آلوده بودن لینک ها به بدافزار یا ویروس یا موارد مشابه نمی باشد. بلکه هشداری است از بابت نا امن بودن مسیر انتقال فایل از سرور به مرورگر شما که طبیعتا چنین موضوعی در پروتکل http وجود دارد.
اگر هم که کلا امکان دسترسی برای شما به صورت کامل مختل می باشد، می بایست این موضوع را از طریق پشتیبانی سرویس دهنده خود پیگیری نمایید و یا از ابزارهای دسترسی به اینترنت بدون اختلال کمک بگیرید .
سرور اروپای ما در تمام کشورها به جز ایران بدون هیچ اختلالی و با بالاترین سرعت در حال سرویس دهی می باشد. طی حدود ۷ ماه گذشته نیز وقت و انرژی و تلاش شبانه روزی و هزینه بسیار زیادی بابت ارائه سرویس پایدار به هموطنان داخل کشور داشتیم اما دیگر هیچ راه حلی بابت این موضوع در شرایط فعلی نداریم چرا که این اختلال و موضوعات مطرح شده، خارج از حیطه ی کنترل و پیگیری ما می باشد.
با آرزوی شرایط بهتر – رپیدپارس