با سلام
شاید جالب باشد بدانید که اولین پیاده سازی سیستم تورنت در رپیدپارس در تیرماه سال ۸۸ به درخواست کاربران انجام شد.
دقیقا چهارسال بعد یعنی تیرماه ۹۲ هم اولین نسخه سیستم یوزنت پیاده شد. (گذر زمان باعث فراموشی این تاریخ شده بود و از بخش اخبار سایت برای پیدا کردن این تاریخ ها کمک گرفتیم)
هرچند فعالیت هر کدام از این دو سرویس به صورت مجزا برای مدت کوتاهی متوقف و سپس با پیاده سازی ویژگی ها و قابلیت های جدید با کیفیت خدمات بالاتر، مجددا به رپیدپارس اضافه شدند.
طی حدود یازده سال و نیم گذشته تاکنون زمان بسیار زیادی بابت بروزرسانی و کدنویسی و بهبود دائمی بخش تورنت و یوزنت صرف شده است.
در پیاده سازی سیستم تورنت و یوزنت رپیدپارس تلاش شده است که با پیاده سازی و بهره مندی همزمان از چند کلاینت تورنت و یوزنت، علیرغم پیچدگی بسیار زیاد در سمت سرورها بابت کانفیگ و همسان سازی، سرویسی با کیفیت و حرفه ای پیاده سازی گردد که در عین حال، استفاده آن توسط کاربران به سادگی ممکن باشد. بدین صورت که در سمت کاربر فقط نیاز به ارسال فایل تورنت یا یوزنت و یا آدرس مگنت باشد (و یا انتخاب از بخش جستجو). در ادامه در سمت سرور تمام مراحل دریافت تورنت ها و یوزنت ها با حداکثر سرعت به صورت اتوماتیک انجام و فایل ها آماده سازی و به اکانت شما اضافه شوند.
طی مدت اخیر با دریافت نظرات چندنفر از کاربران، پیاده سازی ایده ای که مدت ها در فکر آن بودیم، اولویت گرفت. به مرور با فراهم سازی زیر ساخت های مورد نیاز این ایده، بخش های مختلف آن طی چند هفته گذشته با دقت و وسواس زیاد پیاده سازی و جایگزین بخش های قبلی شدند.
در سیستم جدید آماده سازی فایل های تورنت و یوزنت، علاوه بر حفظ تمام قابلیت های سیستم قبلی، این امکان فراهم شده است که به صورت هوشمند، در مواقعی که نیازی به فشرده سازی فایل ها نیست، فایل ها مستقیما به اکانت شما منتقل شوند. در این حالت، هم زمان آماده سازی فایل ها (به خصوص در زمان پیک) کاهش می یابد و هم پس از دانلود نیازی به صرف زمان و داشتن فضای خالی مورد نیاز در هارد شما جهت اکسترکت فایل ها و سپس حذف آرشیوهای دانلود شده نمی باشد.
با فراهم شدن گزینه های جدید در بخش کنترل پنل شما حتی می توانید انتخاب کنید که فایل های تورنت یا یوزنت شما هیچگاه فشرده سازی نشوند و مستقیما به اکانت شما منتقل شوند (برای هنگامی که نیاز به دانلود سریع بخشی از محتوای مدنظر را دارید) و یا اینکه با استفاده از سیستم آماده سازی هوشمند، اگر حجم محتوا، کمتر از حجم انتخابی پارت های مدنظر شما بود و فایل تورنت یا یوزنت صرفا دارای یک فایل اصلی بود (سیستم تا نه عدد فایل غیر اصلی مثل فایل های nfo یا کاور یا sample فیلم ها را نادیده می گیرد)، فایل ها به اکانت شما به صورت مستقیم و بدون آرشیو شدن منتقل شوند. در این صورت حجم اینترنت کمتری هم بابت عدم دانلود فایل های اضافه مصرف خواهید کرد (هرچند این فایل ها در اکانت شما دسترس هستند و هر زمان که بخواهید می توانید به صورت مجزا آن ها را دانلود کنید)
ضمنا شما می توانید مانند قبل انتخاب کنید که به صورت همیشگی فایل های شما آرشیو شوند.
در صورتی که با انتخاب شما (به صورت دائمی یا توسط الگوریتم هوشمند) فایل های تورنت یا یوزنت نیازی به آرشیو شدن نداشته باشند، پس از تکمیل مراحل دانلود توسط کلاینت های ما، به صورت مجزا و با اولویت بالاتری در کمترین زمان ممکن به اکانت شما منتقل خواهند شد.
سال ها پیش در زمان پیاده سازی سیستم قبلی، سرعت و کیفیت اینترنت در کشورمان وخیم تر از وضعیت فعلی بود. به همین دلیل گزینه پیشفرض در کنترل پنل، پارت بندی ۲۰۰ مگابایتی با ۵ درصد Recovery Record بود. اکنون با بهبود اوضاع نسبت به قبل، حالت پیشفرض پارت بندی ۵ گیگابایت بدون Recovery Record در نظر گرفته شده است. در صورت تمایل می توانید سایز پارت ها را کاهش یا افزایش دهید (حالت بدون پارت بندی هم اضافه شده است) و همچنین در صورت تمایل Recovery Record را هم انتخاب کنید. (قاعدتا حجم فایل های مورد نیاز برای دانلود افزایش می یابد).
توصیه می کنیم یکبار تنظیمات بخش کنترل پنل را مرور نمایید و در صورت نیاز، تغییرات مورد نیاز را انجام دهید.
توضیحات کامل تر را می توانید در لینک زیر مطالعه نمایید:
https://rapidpars.com/#p=packing.page