با سلام
قابلیت ساخت آرشیو و فایل یکپارچه از پوشه ها و فایل ها یکی از قابلیت های مهمی بود که مورد درخواست کاربران بود و البته جزو اولویت های ما بود.
چنین قابلیتی به خصوص هنگامی که کاربر قصد دانلود همزمان تعداد زیادی فایل و پوشه را دارد، بسیار کاربردی می باشد. تصور کنید از یک سایت مثل mega.nz بخواهید یک لینک با صدها فایل و پوشه را دانلود کنید و یا یک کانال ویدیویی با صدها یا بعضا هزاران ویدیو از یوتیوب را بخواهید یکجا دانلود کنید. قطعا دانلود تک تک فایل ها و رعایت پوشه بندی فایل ها به صورت دستی کاری زمانبر و دشواری است. اما اگر بتوان با انتخاب پوشه ها و فایل های مدنظر، آن ها در قالب یک تا چند پارت Rar و یا یک پارت zip گردآوری کرد، کار بسیار ساده خواهد شد و سرعت دانلود نیز در مجموع افزایش خواهد یافت.
انجام این کار بر روی کامپیوتر شخصی یا یک برنامه کوچک کار بسیار ساده ای است. اما تصور کنید بخواهید همزمان بر روی چند فایل و پوشه که هرکدام روی هاردهای مجزا بوده و حتی روی کامپیوتر دیگر (اینجا سرور) قرار داشته باشند، چنین کاری را انجام دهید. پیچیدگی رعایت ساختار منطقی بین این فایل ها و پوشه های پراکنده هم قطعا کار را سخت تر خواهد کرد.
با تلاش شبانه روزی توانستیم زیرساخت فنی مورد نیاز این موضوع را بالاخره فراهم نماییم.
تلاش شده است پیاده سازی این قابلیت با حداکثر سادگی در استفاده همراه باشد.
برای استفاده از این قابلیت کافی است به پوشه مدنظر خود در بخش مدیریت فایل ها بروید و فایل ها یا پوشه های مدنظر را با زدن تیک سمت راست انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه فشرده سازی از منوی پایین کلیک نمایید.
پس از تایید اولیه، نام مدنظر شما برای فایل های آرشیو پرسیده می شود.
سپس می توانید کلمه عبور را برای فایل های آرشیو وارد نمایید.
شما می توانید در این مرحله کلمه عبوری را مشخص نمایید تا فایل شما به وسیله آن رمزنگاری گردد.
در صورت عدم تمایل به قرار دادن کلمه عبور بر روی فایل، کافی است کادر این مرحله را که به صورت پیشفرض خالی است، تایید نمایید.
به همین سادگی!
درخواست شما بلافاصله در صف آماده سازی قرار می گیرد و به محض آماده شدن در بخش مدیریت فایل ها در کنار پوشه ها و فایل های انتخابی با نام مدنظر شما قرار خواهد گرفت.
همچنین بلافاصله به شما از طریق ایمیل و ربات تلگرام (در صورت عضویت در ربات تلگرامی @rapidpars_bot) اطلاع داده خواهد شد.
زمان آماده سازی آرشیو درخواستی شما باتوجه به حجم و تعداد فایل های مورد نظر شما و همچنین درخواست های احتمالی موجود در صف آماده سازی، ممکن است بین ۵ ثانیه تا چند ساعت به طول بیانجامد. در پیاده سازی این قابلیت تلاش شده است نهایت سرعت و دقت لحاظ گردد (Ratio فشرده سازی صفر می باشد و ذخیره سازی در آرشیو به صورت Store می باشد)
فرمت و حجم پارت ها پیش از انجام درخواست از بخش کنترل پنل قابل انتخاب می باشد.
بابت آماده سازی آرشیو، معادل حجم فایل های درخواستی به صورت کامل (۱۰۰٪) از اکانت شما کسر خواهد شد.
باتوجه به اینکه حجم محاسبه فایل های Rar در رپیدپارس در بخش های مدیریت فایل ها، تورنت و یوزنت به صورت مستقل از آرشیو نهایی است، جهت جلوگیری از بروز مشکل به خصوص در هنگام اختلالات اینترنت، توصیه می کنیم یکی از گزینه های دارای پنج درصد Recovery Record در بخش کنترل پنل را انتخاب نمایید.
پیش از استفاده از این قابلیت بهتر است توضیحات پایین بخش مدیریت فایل ها را یکبار مطالعه نمایید.
در پایان لازم به توضیح است طی مدت اخیر تمام تلاش خود را جهت پیاده سازی سناریوهای مختلف و تست های گوناگون انجام داده ایم و تلاش شده کار در پایان بدون نقص اجرا شود. امیدواریم این قابلیت که در حال حاضر به صورت آزمایشی اضافه شده است، درادامه هم بدون نقص در خدمت شما باشد. اگر با هرگونه خطا یا مشکلی مواجه شدید، لطفا بلافاصله ما را مطلع نمایید تا مشکل شما را پیگیری نماییم.
با آرزوی سلامتی – رپیدپارس