با سلام
با توجه به افزایش مکرر نرخ دلار و عدم ثبات بازار ارز و افزایش شدید هزینه های سایت (که تماما متکی به نرخ ارز می باشد)، در دی ماه سال گذشته تغیراتی را اعلام کردیم. هرچند بخش هایی از این تغییرات علیرغم هزینه سنگین آن، در جهت رفاه حال کابران، تا کنون اعمال نشده بود.
اما باتوجه به افزایش مجدد هزینه ها، در جهت تداوم فعالیت سایت، ناگزیر به اعمال تغییرات زیر هستیم:

۱ – پلن های سایت مورد بازنگری قرار گرفت و یک پلن میانی هم به پلن های قبلی اضافه شد
در کنار افزایش جزئی هزینه ها، ترافیک اغلب پلن ها افزایش یافت.

۲ – از روز ۲۰ اسفندماه ۹۸، زمان نگهداری فایل ها به ۱۴ روز کاهش پیدا خواهد کرد.
این موضوع در دیماه سال ۹۷ اعلام شده بود ولی تاکنون اعمال نشده بود. اما باتوجه به هزینه سرسام آور سرورها و در جهت ثابت نگه داشتن هزینه اکانت ها تا حدامکان، ناگزیر به کاهش زمان نگهداری فایل ها هستیم تا بتوانیم، از تعداد سرور و هارد کمتری استفاده کنیم. همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، سرورهای بعدی ما بدون Raid خواهند بود. لذا توصیه می کنیم از فایل های خود در صورت نیاز بک آپ داشته باشید. در صورت بروزهرگونه اتفاق برای هاردها، امکان قبول مسئولیت در این رابطه و یا ریکاور کردن اطلاعات را نخواهیم داشت.
ضمنا این قابلیت به کنترل پنل سایت اضافه شده است تا کاربرانی که تمایل به ذخیره سازی بیشتر فایل های خود دارند، با پرداخت هزینه مناسبی، پیش از انجام تبدیل تبدیل لینک، با انتخاب گزینه دلخواه از کنترل پنل، فایل های خود را به مدت طولانی تری روی سرورهای ما نگهداری کنند.
برای ذخیره سازی به مدت ۳۰ روز (۲ روز تخفیف نسبت به تمدید عادی از بخش مدیریت فایل ها)، یک سوم حجم فایل (علاوه بر کسر حجم عادی) و همچنین برای مدت ۶۰ روز (۴ روز تخفیف) برابر حجم کامل فایل (علاوه بر کسر حجم عادی) از اکانت شما کسر خواهد شد.
یعنی با انتخاب گزینه ۳۰ روز، تبدیل لینک یک فایل ۱۰۰ مگابایتی، ۱۳۳ مگابایت محاسبه و با انتخاب گزینه ۶۰ روز، ۲۰۰ مگابایت محاسبه خواهد شد.

۳ – به درخواست کاربران در خرداد ۹۸ سرور ایران با صرف هزینه نسبتا زیادی تهیه شد.
علیرغم وجود قوانین و مقررات، سرویس دهنده های اینترنت ایرانی معمولا لیست میزبان های داخلی جدید را بروز نکرده و تعرفه تخفیف را اعمال نمی کنند. ماه ها تلاش و پیگیری فراوان انجام شد تا شرکت های مختلف به تدریج سرور ما را به عنوان سرور داخلی ثبت و تخفیف را برای آن اعمال کردند.
خوشبختانه این مهم تاحد زیادی انجام شده است و در اکثر سرویس دهنده های ایرانی، دانلود شما از سرور ایران رپیدپارس نیم بها و در برخی شرکت ها یک چهارم محاسبه می گردد.
سرور ایران یک ارزش افزوده اضافی برخدمات رپیدپارس بوده است که باعث کاهش هزینه های کاربران به نحو چشمگیری شده و علیرغم هزینه سنگین سرور و پهنای باند، هیچ هزینه اضافه ای تاکنون بابت آن (نسبت به دانلود از سرور اروپا) در نظر گرفته نمی شده است.
از ۲۰ اسفندماه ۹۸، در جهت امکان ادامه برقرار بودن سرور ایران، افزایش کیفیت ارائه سرویس و تامین بخشی از هزینه های آن، تعرفه دانلود از سرور ایران از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
همانطور که میدانید در هنگام دانلود، ۹۰ درصد حجم فایل از اکانت شما کسر می گردد (بدون در نظر گرفتن ضریب سایت های دارای ضریب) و ده درصد میزان دانلود شما از سرورهای ما هم در حین دانلود شما، از اکانت شما کسر می گردد.
از ابتدای اسفند ماه ۹۸، در هنگام دانلود از سرور ایران ۳۰ درصد میزان دانلود شما از سرور ایران، از اکانت شما کسر خواهد شد.
بنابراین با تبدیل لینک و دانلود یک فایل ۱۰۰ مگابایتی از سرور ایران، عملا ۱۲۰ مگابایت از اکانت شما کسر خواهد شد.
توضیحات کامل همراه با مثال در صفحه مربوط به سرور ایران (منوی پایین سایت، سمت چپ) قرار داده شده است.

امیدواریم مانند ۱۱ سال گذشته، با تلاش شبانه روزی، همچنان با ارائه سرویسی با کیفیت، در خدمت شما عزیزان باشیم.
مدیریت – رپیدپارس