با سلام
یکی از سرویس های محبوب گوگل، گوگل درایو می باشد. از این سرویس برای به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها به خصوص توسط جوامع علمی (برای اشتراک محتوای آموزشی) و تجاری استفاده زیادی می گردد.
از سال ها پیش دانلود فایل های گوگل درایو در رپیدپارس امکان پذیر بود. اما دانلود پوشه ها پیچیدگی خاص خود را داشت که تا پیش از این امکان پشتیبانی از آن ها فراهم نبود. کاربران برای دانلود پوشه ها مجبور به طی چندین مرحله و کپی کردن لینک در ازای هر فایل بودند و البته ساختار پوشه بندی هم عملا از بین می رفت.
طی روزهای گذشته در رپیدپارس راه حلی کامل و جامع برای این موضوع طراحی و اجرا کردیم. در سیستم جدید پوشه مدنظر شما با تمام محتوا و با حفظ ساختار پوشه ها دانلود و سپس در قالب یک فایل zip آماده خواهد شد.
در این سیستم کافی است لینک پوشه مدنظر را به رپیدپارس ارسال نمایید و چند دقیقه برای دانلود فایل ها و پوشه ها و سپس آماده سازی فایل فشرده منتظر بمانید و سپس از فایل فشرده خود استفاده و لذت ببرید!
زمان انتظار هر لینک باتوجه به تعداد و حجم پوشه ها و فایل ها می تواند متغیر باشد.
برای اطمینان خاطر شما از اینکه لینک ارسالی شما توسط سیستم دریافت و سیستم در حال اجرای عملیات می باشد، تا پایان مراحل آماده سازی، نام پوشه در بخش “وضعیت فایل های در حال انتقال” با وضعیت در حال انتظار نمایش داده می شود.
به جهت مراحل پیچیده اضافی و صرف توان پردازشی جهت فشرده سازی، دانلود پوشه های گوگل درایو با ضریب ۲ انجام می شود. البته دانلود تک فایل های گوگل درایو همچون گذشته بدون ضریب خواهد بود.
امیدواریم با پیاده سازی این سیستم توانسته باشیم کمکی به صرفه جویی در وقت شما عزیزان به خصوص جامعه علمی کشور داشته باشیم.