با سلام
در ماه گذشته با مسدود سازی یکباره و بدون اطلاع قبلی سرور ایران مان توسط شرکت میزبان (فراسو) و همچنین عدم امکان دریافت سرور از سایر شرکت ها، توقف سرویس دهی خدمات سرور ایران را اعلام کردیم.
باتوجه به اختلالات پیش آمده روی برخی از سرویس دهنده های اینترنت ایرانی، جهت کاهش مشکل دسترسی کاربران، اقدام به پیگیری مجدد جهت تهیه سرور ایرانی کردیم.
در نهایت موفق به دریافت سرور جدیدی هرچند با منابع محدود و پردای هزینه بسیار بالاتر از دیتاسنتر دیگری شدیم. برای سرور جدید در ازای هر گیگابایت دانلود شما، هزینه مجزایی جهت انتقال اطلاعات به سرور ایران پرداخت می شود. بخش عمده این هزینه توسط ما تقبل می شود و بخش اندکی از آن توسط شما با افزایش ۲۰٪ کسر حجم در حین دانلود (درصورت استفاده ازسرورایران) پرداخت و از اکانت شما کسر میشود.
با توجه به این افزایش هزینه، آدرس سرورهای جدید ایران متفاوت از قبل تعیین شده است و انتخاب قبلی کاربران برای سرورایران، حذف شده است.
جهت انتخاب مجدد سرور ایران، از بخش کنترل پنل می توانید سرور دانلودی اکانت خود را تغییر دهید.
همچنان سرور اروپا (اصلی با منابع و سرعت بیشتر) و ترکیه بدون هیچ هزینه اضافه ای در دسترسی شما هستند.
سرورهای ما به خصوص سرور اصلی در اروپا در تمام نقاط کره خاکی (به جز ایران) بدون هیچ اختلالی و با بالاترین سرعت طی ماه های گذشته بدون هیچ وقفه ای در حال سرویس دهی بوده اند. طی پیگیری های مکرر انجام شده از زیرساخت اینترنت ایران، مدعی هستند که اختلالی نیز روی سرورهای ما وجود ندارد و احتمالا این اختلالات به صورت کلی در برخی از سرویس دهنده ها پیش آمده است که خارج از امکان پیگیری ما می باشد.

با سلام
طی مدت اخیر با پشتیبانی تعدادی زیادی از سایت ها تحت عنوان سایت های ناپایدار که به خاطر شرایط شان دارای ضریب های بعضا بالایی هستند، جهت اطلاع کاربران از سایت های دارای ضریب بیشتر از ۲، ابتدا مکانیزمی را به سیستم اضافه کردیم که در مرحله اول از تبدیل لینک این سایت ها جلوگیری میکرد و به شما داشتن ضریب و کسر حجم بیشتر را اطلاع می داد. تبدیل لینک این سایت ها صرفا پس از مراجعه به صفحه اصلی و اطلاع از ضرایب و سپس اضافه کردن عبارت confirm به انتهای لینک ها امکان پذیر بود.

سپس به درخواست تعدادی از کاربران قابلیتی به کنترل پنل اضافه شد تا در صورت تمایل کاربر، مکانیزم بالا غیرفعال و بدون نیاز به تایید، لینک ها توسط سیستم در همان مرحله اول پذیرش می شدند.
با اینحال هیچکدام از این دو قابلیت مطلوب ما نبودند.
در نهایت با پیاده سازی زیرساخت مورد نیاز در سمت سرورها و ایجاد تغییرات در پنل سایت، مکانیزم جدیدی طراحی شد که بلافاصله پس از ارسال لینک، لینک ها را پردازش و ضرایب را محاسبه می کند. سپس در صورت داشتن ضریب، در همان صفحه تبدیل لینک در یک جدول ضرایب را نمایش می دهد تا هم اطلاع رسانی و پیدا کردن ضریب برای شما راحت تر باشد و هم با فشردن دکمه سبز تایید، بدون نیاز به ورود عبارت confirm لینک ها به سرور ارسال و پذیرش شوند.
به صورت همزمان تغییراتی در صفحه اصلی سایت ایجاد کردیم تا اطلاع رسانی برای سایت های دارای ضریب به نحو بهتری انجام پذیرد.

همچنین طی روزهای گذشته تغییرات دیگری در بخش وضعیت فایل های در حال انتقال، مدیریت فایل ها و تبدیل لینک انجام دادیم که با نمایش بهتر پیام های سایت، اطلاع رسانی در خصوص وجود لینک های در حال تبدیل یا در صف انجام پذیرد . همچنین درصورتی که لینک های شما در صف به دلیل ناکافی بودن اعتبار باقیمانده متوقف شده باشند، از طریق نمایش پیام مناسب در پنل سایت، این موضوع به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

با سلام
طی هفته های گذشته باتوجه به درخواست های مکرر کاربران، تعدادی از سایت هایی که طی سال های گذشته با مسدود شدن مکرر اکانت ها مجبور به حذف آن ها شده بودیم علیرغم اوضاع نابسمان ارزی، تحت پوشش قرار دادیم.
با توجه به ریسک این سایت ها و همچنین استفاده از سرورهای متعدد واسط جهت دانلود، هزینه دانلود از این سایت ها بالاتر از سایر سایت های عادی میباشد.
برخی از این سایت ها با ضرایب بالاتر و همچنین حداقل حجم کسر حجم در نظر گرفته شده اند که لیست بروز این ضرایب در سمت راست صفحه اصلی و همچنین منوی سایت های پشتیبانی شده در ربات تلگرام رپیدپارس موجود می باشد.
برخی از این سایت ها (نه همه) دارای حداقل محاسبه حجم هستند. بدین صورت که اگر برای یک سایت حداقل حجم فایل یک گیگابایت با محاسبه ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده باشد، به عنوان مثال اگر فایل شما حجمی کمتر از یک گیگابایت داشته باشد (مثلا ۸۰۰ مگابایت) بازهم همان ۳ گیگابایت از اکانت شما کسر می شود.
قطعا حتی ضرایب و شرایط این سایت ها، بسیار بصرفه تر از خرید اکانت اختصاصی و هزینه کردن چند میلیون تومانی بابت دانلود چند فایل ضروری می باشد.
جهت جلوگیری از تبدیل لینک های ناخواسته سایت های دارای ضریب بیشتر از ۳، در هنگام تبدیل لینک از این سایت ها، لینک ها به صورت عادی تبدیل نمی شوند و می بایست در انتهای لینک عبارت confirm را از بابت اطلاع از شرایط و ضرایب این سایت ها، اضافه نمایید.
بزودی با تکمیل این سایت ها، لیست سایت های پشتیبانی شده نیز بروزرسانی و در قالب دو دسته سایت های عادی و سایت های ناپایدار یا دارای ضرایب بالا دسته بندی خواهد شد.

با سلام
باتوجه به افزایش مداوم قیمت ارز، ناگزیر به بروزرسانی قیمت های خدمات سایت می باشیم.
باتوجه به هزینه کرد دلاری و یورویی سرورها و اکانت ها و سایر تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت ادامه فعالیت سایت، امیدواریم شرایط سخت فعالیت ما را درک نمایید.
با تقدیم احترام – رپیدپارس

باسلام
بامداد امروز در لوکیشن Strasbourg دیتاسنتر OVH فرانسه، آتش سوزی گسترده ای رخ داده است که در نتیجه آن یکی از ساختمان های ۵ طبقه، دیتاسنتر SBG2 به طور کامل در آتش سوخته است و آتش به دیتاسنتر مجاور آن SBG1 هم سرایت کرده است. همچنین دو دیتاسنتر SBG3 و SBG4 هم دچار خاموشی شده اند.
ما در این دیتاسنتر سرور فعالی نداشتیم، اما باتوجه به اینکه OVH یکی از دیتاسنترهای مهم مورد استفاده در صنعت خدمات ابری و هاستینگ می باشد، احتمال اختلال برای سایت های پشتیبانی شده کاملا متصور می باشد.
تا این ساعت مطلع هستیم سایت FileNext دچار مشکل شده است و طی امروز لینک های زیادی از کاربران با خطا در تبدیل مواجه شده است. هرچند طی روزهای گذشته با افزایش مصرف کاربران از این سایت دچار کمبود ترافیک بودیم، اما طی روزهای گذشته در دو نوبت اقدام به اضافه کردن اکانت نمودیم و شب گذشته ساعاتی قبل از این حادثه، اکانت دیگری برای این سایت تهیه کرده بودیم!
به عنوان مثال آی پی های زیر که از OVH هستند، هیچ کدام در حال حاضر پینگ ندارند:
s13.filenext.com – 193.70.14.91
s15.filenext.com – 193.70.15.8
باتوجه به اخبار منتشر شده، ظاهرا سرورهای دیتاسنتر SBG2 و بخشی از SBG1 به طور کلی نابود شده اند و زمان مورد انتظار برای راه اندازی مجدد دو دیتاسنتر SBG3 و SBG4 هم باتوجه به آسیب به تجهیزات مشترک و اطمینان از موارد امنیتی، ممکن است حداقل یک یا دو هفته به طول بیانجامد.
لیست سایت های احتمالی تحت تاثیر این حادثه و وضعیت آن ها در همین پست آپدیت خواهد شد.
لذا تقاضا داریم باتوجه به خارج بودن این مشکل از حیطه دسترسی ما و حتی سایت های اصلی، در رابطه با بروز مشکل تبدیل لینک برای سایت های اعلامی در این تیکت، گزارش مشکل و تیکت ارسال نفرمایید.
با تشکر – رپیدپارس
—-
لیست سایت های تحت تاثیر حادثه OVH:
1- FileNext.com


با سلام
ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر و همچنین ایام عید نوروز، به همین مناسبت از امروز تا ۴ فروردین ۹۸، به کلیه پرداخت ها، ۵درصد شارژ هدیه اضافه خواهد شد.
با آرزوی شادکامی – رپیدپارس

64_871205_L600

با سلام

سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت عرض می کنیم .

رپیدپارس

با سلام
سایت رپیدشیر تغییرات گسترده ای را در رابط کاربری خود انجام داده است .
هم اکنون سیستم تبدیل لینک ما نیز با سیستم جدید این سایت  سازگار گردید .
با تقدیم احترام – واحد پشتیبانی
RapidGo

با سلام

طی مدت اخیر شاهد دانلود از سرورهای سایت به صورت ریموت توسط برخی از کاربران بودیم .

همچنین با توجه به رشد مصرف کاربران و افزایش تصاعدی کاربران اشتراکی سایت بر آن شدیم تا با خریداری سروری قدرتمند و پرسرعت خیال خودمان و کاربران را از لحاظ سرعت و پهنای باند راحت نماییم .

با هماهنگی های انجام شده با دیتاسنتر SoftLayer که به جرات می توان گفت یکی از بهترین دیتاسنترهای موجود در دنیاست ، یک سرور Quad-Xeon با شبکه ی اختصاصی    1Gb/s  = 125 Mbyte/s خریداری و به مجموعه ی سایت ما اضافه گردید . بنابر تست های انجام شده و درخواست ما ، این سرور در دیتاسنتر Washington نصب و راه اندازی گردید که نسبت به دو دیتاسنتر دیگر این مجموعه به خطوط مخابراتی کشورمان نزدیک تر می باشد و از کیفیت و سرعت بالاتری نیز برخوردار است . ( در انتها تصویر ساختار کلی این دیتاسنتر نمایش داده می شود )

با تست های انجام شده به صورت ریموت از طریق سایر سرورها به سرعت نهایی ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه (‌۱۰۰ مگابایت بر ثانیه ) به صورت عملی دست یافتیم .

این سرور طی سه روز گذشته به صورت آزمایشی در آدرس سرور ۱ سایت قرار گرفت و  جهت اطمینان تست های گوناگون دانلود از این سرور انجام پذیرفت و هم اکنون کلیه لینک ها به این سرور ارسال می شوند .

برخی از لینک ها بنابر ضرورت بلافاصله به سرور شماره ۳ که در دیتاسنتر SingleHop واقع شده است ارجاع داده می شوند که نوعی تقسیم بار نیز به وجود آمده است .

در پایان امیدواریم با این افزایش پهنای باند که هزینه ی بسیار زیادی را نیز در پی داشته است ، شاهد دانلودی پرسرعت برای کلیه کاربران باشیم .

http://lg.softlayer.com/SoftLayer3/img/header_logo_text.jpg

با سلام

ترافیک سایت Oron.com با توجه به استقبال زیاد کاربران افزایش یافت .

با تقدیم احترام – واحد پشتیبانی

RapidGo


© 2008-2010 RapidPars News | Wordpress