با سلام
طی گزارش تعدادی از کاربران، دسترسی برخی از کاربران به پنل سایت مختل شده است. طی ماه های گذشته ما چند نمونه از سرویس دهنده های CDN ایرانی و خارجی را جهت سهولت دسترسی به پنل سایت تست کردیم.
سرویس دهنده های خارجی معمولا توسط زیرساخت های اینترنتی ایرانی دچار اختلال می شوند و سرویس دهنده های داخلی مثل ابرآروان و دراک نیز طبق تجربه ما در شرایط فعلی اصلا خدمات پایدار و مطلوبی ارائه نمی دهند و به صورت مداوم دچار مشکل می شوند.
دسترسی عمومی به سایت را باتوجه به اختلالات سرویس دهنده های ایرانی بدون CDN و به صورت مستقیم قرار داده ایم. اما برای آن دسته از کاربرانی که امکان دسترسی مستقیم ندارند، آدرس زیر دامنه زیر جهت دسترسی از طریق CDN ایرانی فراهم شده است:
https://cdn.rapidpars.com
البته طی تست های ما با اینترنت ایرانسل (که ظاهرا این روزها دچار اختلالات و مشکلات زیادی می باشد)، دسترسی به سایت همچنان از طریق پروتکل http فراهم می باشد:
http://rapidpars.com
با تقدیم احترام – رپیدپارس

با سلام
در روز دوشنبه عصر به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، سرور ایران ما توسط دیتاسنتر و شرکت میزبان غیرفعال شد. بلافاصله پیگیر موضوع شدیم که ابتدا با عدم پاسخگویی روبرو شدیم و در نهایت اعلام شد که با توجه به تغییرات قوانین دیتاسنترها در سال جدید و همچنین مصرف نسبتا بالای ترافیک، امکان سرویس دهی به ما وجود ندارد.
در طی این مدت به صورت همزمان به دنبال سرور جایگزین گشتیم و با بسیاری از شرکت های فعال در زمینه سرور در دیتاسنترهای ایرانی تماس گرفتیم.
متاسفانه شرایط و اختلالات پیش آمده طی ماه های گذشته، باعث شده است که بسیاری از شرکت ها اظهار اتمام موجودی یا پر بودن فضای رک هایشان جهت نصب سرور داشته باشند و از طرفی با توجه به تغییر ماهیت کاربری صورت گرفته برخی از سرورها از خدمات میزبانی و … در گذشته به کاربری متفاوت براساس اقتضائات اختلالات حاکم بر فضای اینترنت ایران و همچنین رشد بالای ترافیک مصرفی اینترنت در دیتاسنترها و البته استقبال شدید(از روی اجبار) به وجود آمده (بحث عرضه و تقاضا)، طبق اظهارات مدیران فروش اکثر شرکت ها، باعث شده که دیتاسنترها برخلاف رویه گذشته خود طی مدت اخیر به خصوص از ابتدای ۱۴۰۲، محدودیت های شدیدی روی ترافیک مصرفی اعمال و همچنین علاوه بر افزایش و درخواست هزینه بسیار بالا، سخت گیری ها و مسدودسازی شدیدی توسط دیتاسنترها صورت پذیرد. (که معمولا بدون قبول مسئولیت و حتی بازگشت وجه صورت می پذیرد).
در شرایطی که سال گذشته در همین بازه زمانی، برخی دیتاسنترها و شرکت های میزبان، به دنبال مشتری بودند و آفرهای بسیار جذابی برای استفاده از سرورهای ایرانی ارائه می کردند، طی تماس با بیش از ۴۰ شرکت فعال در این حوزه برای دریافت سرویس معقول با هزینه معقول و البته بدون ریسک مسدود سازی بی حساب و کتاب، موفق به توافق حتی با یک شرکت نشدیم.
لذا باتوجه به شرایط بسیار سخت حاکم بر فضای اینترنت ایران و عدم امکان تامین سرور متناسب با نیازهای سایت، مجبور به حذف خدمات سرور ایران و حذف تمامی صفحات، تنظیمات و موارد مربوطه از وب سایت شدیم.
امیدواریم که روزی این اختلالات کاهش یابد و فضای فعلی حاکم بر کسب و کار دیتاسنترها و شرکت های فعال در این حوزه، به روال گذشته و حرفه ای خود بازگردد.
قطعا به محض امکان تهیه سرور ایران در آینده، این خدمات را مجددا در سایت فعال خواهیم کرد.
ضمنا با توجه به اختلالات ایجاد شده روی اینترنت که متاسفانه از سمت زیرساخت کشور اخیرا حتی پاسخگوی ایمیل ها هم نیستند (قبلا بلافاصله می گفتند اختلالی از سمت ما وجود ندارد، الان همان پاسخ تکراری را هم نمی دهند)، علیرغم پیگیری چندباره ما، ممکن است در دانلود فایل از سرور اروپای ما دچار اختلال شده باشید. در برخی از ISP ها این اختلال صرفا بر روی پروتکل https  می باشد که معمولا به راحتی با استفاده از پروتکل http قابل رفع می باشد. این تغییر به راحتی از طریق تغییر عبارت https در ابتدای لینک ها به http و حذف حرف s انجام می پذیرد.البته جهت سهولت و راحتی کاربران امکانی در نظر گرفته شده است که با غیر فعال کردن پروتکل امن SSL از طریق کنترل پنل و دریافت مجدد لینک از بخش مدیریت فایل ها، می توانید این کار را راحت تر و برای تمام لینک های اکانت خود انجام دهید.
در صورت استفاده از پروتکل http در نسخه های اخیر مرورگرهای فایرفاکس یا کروم، ممکن است به صورت پیشفرض جلوی دانلود فایل های شما گرفته شود. برای این کار ۳ راه حل وجود دارد:
۱- استفاده از دانلود منیجر – دانلود منیجر پیشنهادی ما : www.westbyte.com/ida
۲ – راست کلیک روی لینک در مرورگر و انتخاب Save Link As
۳ – غیرفعال کردن دائمی قابلیت جلوگیری از دانلود لینک ها بر روی پروتکل http در مرورگر
(این قابلیت را توصیه نمی کنیم ولی در صورت تمایل می توانید با جستجو در اینترنت این کار را براساس مرورگر و سیستم عامل خود انجام دهید)
همچنین باید توجه داشته باشید پیام هشداری که از بابت جلوگیری از دانلود پیشفرض این لینک ها به شما نمایش داده می شود، به معنای آلوده بودن لینک ها به بدافزار یا ویروس یا موارد مشابه نمی باشد. بلکه هشداری است از بابت نا امن بودن مسیر انتقال فایل از سرور به مرورگر شما که طبیعتا چنین موضوعی در پروتکل http وجود دارد.
اگر هم که کلا امکان دسترسی برای شما به صورت کامل مختل می باشد، می بایست این موضوع را از طریق پشتیبانی سرویس دهنده خود پیگیری نمایید و یا از ابزارهای دسترسی به اینترنت بدون اختلال کمک بگیرید .
سرور اروپای ما در تمام کشورها به جز ایران بدون هیچ اختلالی و با بالاترین سرعت در حال سرویس دهی می باشد. طی حدود ۷ ماه گذشته نیز وقت و انرژی و تلاش شبانه روزی و هزینه بسیار زیادی بابت ارائه سرویس پایدار به هموطنان داخل کشور داشتیم اما دیگر هیچ راه حلی بابت این موضوع در شرایط فعلی نداریم چرا که این اختلال و موضوعات مطرح شده، خارج از حیطه ی کنترل و پیگیری ما می باشد.
با آرزوی شرایط بهتر – رپیدپارس

با سلام
متاسفانه ساعاتی پیش به صورت مجدد سایت icerbox تمامی اکانت های ما را مسدود کرد.
باتوجه به مکرر شدن این اتفاق و نداشتن اکانت جایگزین و هزینه بسیار گزاف اکانت های این سایت و ریسک شدید به وجود آمده، مجبور به حذف این سایت از لیست سایت های پشتیبانی شده می باشیم.
لیست سایت های پشتیبانی شده بزودی بروزرسانی خواهد شد.
باتقدیم احترام – رپیدپارس

February 24th, 2023مشکلات سایت IcerBox

با سلام

امروز تعدادی از اکانت های ما در سایت IcerBox مسدود شد.
به نسبت سایر سایت های مشابه این سایت هزینه اکانت و کارمزد پرداخت بسیار بالایی دارد و شارژ هر اکانت آن نیز به نسبت دشوار می باشد. در هر بار مسدود شدن اکانت به قیمت امروز ارز، حدود ۴ میلیون و نهصد هزارتومان متضرر می شویم که عملا در شرایط فعلی اقتصادی و اوضاع به شدت نابسمان ارزی، امکان جایگزینی اکانت بسیار دشوار میباشد. باتوجه به این شرایط جدید، مجبور هستیم تا شرایط جدیدی برای حفظ پشتیبانی از این سایت در نظر بگیریم. از این پس برای دانلود از سایت IcerBox ضریب سه در نظر گرفته می شود. همچنین برای دانلود فایل هایی با حجم کمتر از ۳۳۳ مگابایت، دو گیگابایت از اکانت شما کسر می شود.

بروزرسانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱: جهت همکاری با کاربران حداقل حجم برای محاسبه این سایت به یک گیگابایت کاهش پیدا کرد.

با سلام
در اوایل مرداد ماه با افزایش یکباره میزان دانلود از سایت فایل نکست، اکانت های جدید خریداری و تعداد اکانت های این سایت علیرغم قیمت بالای آن و دارا بودن ظرفیت توسط اکانت های قبلی طبق میانگین مصرف کاربران، افزایش پیدا کرد. (۱۲۰ دلار بابت هر اکانت + کارمزد پرداخت)
هرچند تعداد فایل های درخواستی کاربران طی دو الی سه روز بعد به شدت کاهش پیدا کرد و بابت جلب رضایت کاربران و کاهش زمان انتظار، عملا متحمل هزینه و ضرر زیادی گشتیم به نحوی که در اکثر روزها حتی نصف ترافیک اکانت های خریداری شده مصرف نمی شد و بعضی روزها تا ۷۵ درصد این ترافیک بلااستفاده از بین میرفت.
متاسفانه ساعاتی پیش تمامی اکانت های ما در این سایت مسدود شده است و همچنین IP های دیتاسنترما نیز مسدود شده اند.
علاوه بر ریسک مسدود شدن مجدد اکانت های جدید، باتوجه به مسدود شدن کامل IP ها و عدم امکان دسترسی مجدد، متاسفانه دیگر امکان پشتیبانی از این سایت را نداریم و پشتیبانی از این سایت تا اطلاع ثانوی از رپیدپارس حذف می گردد. لیست و لوگوی سایت های پشتیبانی، بزودی بروزرسانی خواهد شد.

با سلام
پیش از این در رابطه با بسته شدن مکرر اکانت های فایل جوکر و محدودیت های این سایت هم در بخش اخبار سایت و هم در کانال تلگرام رپیدپارس نوشته بودیم.
برای چندمین بار اکانت های ما در فایل جوکر ساعاتی پیش مسدود شدند.
باتوجه به مسدود شدن مکرر اکانت های این سایت و قیمت بالای اکانت و محدودیت روزانه بسیار شدید هر اکانت این سایت و سخت گیری های شدید نظیر حل کپچا برای هربار دانلود، پشتیبانی از فایل جوکر از رپیدپارس حذف گردید.
بزودی لیست و لوگوی سایت های پشتیبانی شده در سایت بروزرسانی خواهد شد.
باقیمانده فایل های موجود در صف هم کنسل خواهند شد.

با سلام
شاید جالب باشد بدانید که اولین پیاده سازی سیستم تورنت در رپیدپارس در تیرماه سال ۸۸ به درخواست کاربران انجام شد.
دقیقا چهارسال بعد یعنی تیرماه ۹۲ هم اولین نسخه سیستم یوزنت پیاده شد. (گذر زمان باعث فراموشی این تاریخ شده بود و از بخش اخبار سایت برای پیدا کردن این تاریخ ها کمک گرفتیم)
هرچند فعالیت هر کدام از این دو سرویس به صورت مجزا برای مدت کوتاهی متوقف و سپس با پیاده سازی ویژگی ها و قابلیت های جدید با کیفیت خدمات بالاتر، مجددا به رپیدپارس اضافه شدند.
طی حدود یازده سال و نیم گذشته تاکنون زمان بسیار زیادی بابت بروزرسانی و کدنویسی و بهبود دائمی بخش تورنت و یوزنت صرف شده است.
در پیاده سازی سیستم تورنت و یوزنت رپیدپارس تلاش شده است که با پیاده سازی و بهره مندی همزمان از چند کلاینت تورنت و یوزنت، علیرغم پیچدگی بسیار زیاد در سمت سرورها بابت کانفیگ و همسان سازی، سرویسی با کیفیت و حرفه ای پیاده سازی گردد که در عین حال، استفاده آن توسط کاربران به سادگی ممکن باشد. بدین صورت که در سمت کاربر فقط نیاز به ارسال فایل تورنت یا یوزنت و یا آدرس مگنت باشد (و یا انتخاب از بخش جستجو). در ادامه در سمت سرور تمام مراحل دریافت تورنت ها و یوزنت ها با حداکثر سرعت به صورت اتوماتیک انجام و فایل ها آماده سازی و به اکانت شما اضافه شوند.
طی مدت اخیر با دریافت نظرات چندنفر از کاربران، پیاده سازی ایده ای که مدت ها در فکر آن بودیم، اولویت گرفت. به مرور با فراهم سازی زیر ساخت های مورد نیاز این ایده، بخش های مختلف آن طی چند هفته گذشته با دقت و وسواس زیاد پیاده سازی و جایگزین بخش های قبلی شدند.
در سیستم جدید آماده سازی فایل های تورنت و یوزنت، علاوه بر حفظ تمام قابلیت های سیستم قبلی، این امکان فراهم شده است که به صورت هوشمند، در مواقعی که نیازی به فشرده سازی فایل ها نیست، فایل ها مستقیما به اکانت شما منتقل شوند. در این حالت، هم زمان آماده سازی فایل ها (به خصوص در زمان پیک) کاهش می یابد و هم پس از دانلود نیازی به صرف زمان و داشتن فضای خالی مورد نیاز در هارد شما جهت اکسترکت فایل ها و سپس حذف آرشیوهای دانلود شده نمی باشد.
با فراهم شدن گزینه های جدید در بخش کنترل پنل شما حتی می توانید انتخاب کنید که فایل های تورنت یا یوزنت شما هیچگاه فشرده سازی نشوند و مستقیما به اکانت شما منتقل شوند (برای هنگامی که نیاز به دانلود سریع بخشی از محتوای مدنظر را دارید) و یا اینکه با استفاده از سیستم آماده سازی هوشمند، اگر حجم محتوا، کمتر از حجم انتخابی پارت های مدنظر شما بود و فایل تورنت یا یوزنت صرفا دارای یک فایل اصلی بود (سیستم تا نه عدد فایل غیر اصلی مثل فایل های nfo یا کاور یا sample فیلم ها را نادیده می گیرد)، فایل ها به اکانت شما به صورت مستقیم و بدون آرشیو شدن منتقل شوند. در این صورت حجم اینترنت کمتری هم بابت عدم دانلود فایل های اضافه مصرف خواهید کرد (هرچند این فایل ها در اکانت شما دسترس هستند و هر زمان که بخواهید می توانید به صورت مجزا آن ها را دانلود کنید)
ضمنا شما می توانید مانند قبل انتخاب کنید که به صورت همیشگی فایل های شما آرشیو شوند.
در صورتی که با انتخاب شما (به صورت دائمی یا توسط الگوریتم هوشمند) فایل های تورنت یا یوزنت نیازی به آرشیو شدن نداشته باشند، پس از تکمیل مراحل دانلود توسط کلاینت های ما، به صورت مجزا و با اولویت بالاتری در کمترین زمان ممکن به اکانت شما منتقل خواهند شد.
سال ها پیش در زمان پیاده سازی سیستم قبلی، سرعت و کیفیت اینترنت در کشورمان وخیم تر از وضعیت فعلی بود. به همین دلیل گزینه پیشفرض در کنترل پنل، پارت بندی ۲۰۰ مگابایتی با ۵ درصد Recovery Record بود. اکنون با بهبود اوضاع نسبت به قبل، حالت پیشفرض پارت بندی ۵ گیگابایت بدون Recovery Record در نظر گرفته شده است. در صورت تمایل می توانید سایز پارت ها را کاهش یا افزایش دهید (حالت بدون پارت بندی هم اضافه شده است) و همچنین در صورت تمایل Recovery Record را هم انتخاب کنید. (قاعدتا حجم فایل های مورد نیاز برای دانلود افزایش می یابد).
توصیه می کنیم یکبار تنظیمات بخش کنترل پنل را مرور نمایید و در صورت نیاز، تغییرات مورد نیاز را انجام دهید.
توضیحات کامل تر را می توانید در لینک زیر مطالعه نمایید:
https://rapidpars.com/#p=packing.page

با سلام
مشکل سایت پیکوفایل بررسی و رفع شد
همچنین سایت فایل جوکر اخیرا همانند برخی سایت ها نظیر رپیدگیتور حساسیت خود را افزایش داده و طی روزهای گذشته اقدام به بستن اکانت های ما کرده است.
از طرفی این سایت باتوجه به ترافیک روزانه بسیار محدود هر اکانت و نیاز به حل کپچا در ازای هر دانلود، عملا گرانترین سایت پشتیبانی شده می باشد.
لذا باتوجه به افزایش ریسک و هزینه پشتیبانی از این سایت، به ناچار تا اطلاع ثانوی مجبور به افزایش ضریب دانلود از فایل جوکر به ۴ می باشیم.
با اینحال جهت رفاه حال کاربران و اطلاع رسانی، ضریب جدید این سایت با ۳ روز فاصله، از ۸ دی ۹۹ اعمال خواهد شد.
آپدیت: باتوجه به مسدود شدن اکانت ها و وقفه در تبدیل لینک ها، لینک های موجود در صف تا فاصله زمانی ۱۲ دی با ضریب قبلی تبدیل شدند و ضریب جدید از ۱۲ دی اعمال شد.
آپدیت ۲ (بامداد ۱۵ دی ماه): با افزایش مصرف کاربران (به علت حذف پشتیبانی فایل جوکر و یا افزایش ضریب در سایر سایت ها) تعدادی از اکانت های ما مجددا مسدود شد. ترافیک اکانت های فعال نیز به اتمام رسیده است. به ناچار با توجه به افزایش ریسک و هزینه پشتیبانی از فایل جوکر، مجبور به افزایش ضریب پشتیبانی این سایت به ۶ هستیم. در تلاش هستیم مجددا با تهیه اکانت از ۱۷ دی ماه، لینک های این سایت را مجددا تبدیل نماییم. در صورت عدم تمایل به تبدیل با این ضریب تا پیش از این زمان، می توانید لینک های موجود در صف را از طریق ربات تلگرام کنسل نمایید.
ممکن است با ادامه این روند، مجبور به حذف پشتیبانی از فایل جوکر شویم.
آپدیت ۳ ( ۲۷ بهمن ماه): با پیاده سازی سیستم جدید برای FileJoker و افزایش اکانت های جدید، زمان انتظار از دیروز صبح برای تبدیل لینک از فایل جوکر از چند روز به چند ساعت یا حتی چند دقیقه رسیده است و در حال حاضر تمام لینک های موجود در صف به اکانت کاربران منتقل شده اند.

October 26th, 2020حذف برخی سایت ها

با سلام
از اردیبهشت ماه امسال، برخی از سایت های دانلود اشتراکی شیوه جدیدی جهت جلوگیری از دانلود انبوه از اکانت هایشان پیاده سازی کردند که منجر به بسته شدن اکانت های زیادی در سایت ما و سایر سایت های مشابه داخلی و خارجی شد.
علیرغم افزایش همزمان و پیوسته نرخ دلار، تاحد امکان تلاش کردیم با خرید مجدد اکانت ها و پیاده سازی راهکارهای فنی جدید که بسیار وقت گیر و هزینه بر بود، از این سایت ها همچنان پشتیبانی کنیم.
متاسفانه باتوجه به دخیل بودن عامل انسانی در این موضوع (بعضا رقبا)، متحمل ضرر بسیار زیادی از این بابت تاکنون شده ایم. به عنوان مثال سایت رپیدگیتور تاکنون بیش از ۴۰ اکانت ما را مسدود کرده است. از طرفی این سایت سخت گیری شدیدی روی دانلود از طریق هر اکانت اعمال کرده است که پس از مدتی استفاده، برای هر اکانت پریمیوم اجازه دانلود یک الی دو فایل را در هر ساعت می دهد و پس از آن خطای ۵۰۳ نمایش می دهد. تاکنون ما سعی کردیم با کمک سیستم صف، لینک های کاربران را به نوبت تبدیل نماییم. هرچند قاعدتا با محدودیت های اعمال شده، زمان تبدیل لینک ها طولانی شده بود. اخیرا هم شاهد افزایش درخواست های کاربران از رپیدگیتور بودیم (بیش از ۱۷۰۰ لینک در صف منتظر هستند) که ظاهرا به علت مشکلات سایر سایت ها بوده است.
ساعاتی پیش رپیدگیتور نصف باقیمانده اکانت های ما را مسدود کرد و عملا همین ظرفیت فعلی را هم دیگر نداریم. لذا علیرغم میل باطنی مجبور به حذف پشتیبانی از سایت رپیدگیتور هستیم. لینک های موجود در صف هم تا زمانی که باقیمانده اکانت های ما مسدود نشده باشند، به مرور تبدیل خواهند شد.
همین اتفاق متاسفانه برای سایت های توربوبیت و هیت فایل (که مربوط به یک شرکت هستند) رخ داده است و مجبور به حذف این سایت هم می باشیم. لوگوهای سایت های پشتیبانی در اسرع وقت بروزرسانی خواهند شد.
این شرایط و مشکلات مربوط به رپیدپارس تنها نیست و حتی سایت های خارجی (علیرغم دریافت حق اشتراک به دلار و یورو) هم درگیر این مشکلات هستند. توصیه ما به شما این است که در صورت امکان از بخش جستجو سایت و سیستم یوزنت و تورنت استفاده نمایید. بخش جستجو رپیدپارس از ۹ سایت اختصاصی پشتیبانی می کند و علاوه بر سرعت بالا و نداشتن دردسرهای این چنینی، برخلاف سایت هایی نظیر رپیدگیتور که ضریب دار بودند، بدون ضریب است و هزینه دانلود شما را کاهش خواهد داد.
همچنین اگر دانلود شما تاکنون صرفا از سایت های حذف شده بوده است و از سایر سایت ها و خدمات رپیدپارس استفاده نداشته اید، می توانید مطابق قوانین سایت، درخواست عودت باقیمانده اعتبار اکانت خود را به بخش پشتیبانی ارسال نمایید.
ضمنا باتوجه به داشتن نمایندگی مجزا از سایت های رپیدگیتور و توربوبیت و هیت فایل، امکان ارائه اکانت اختصاصی از این سایت ها را برای شما براساس قیمت روز دلار و با در نظر گرفتن کارمزدهای که باید حین خرید اکانت در درگاه های واسط پرداخت کنیم، فراهم می باشد. در صورت تمایل می توانید درخواست خود را به بخش پشتیبانی سایت ارسال نمایید.
*بروزرسانی: متاسفانه ساعاتی پیش آخرین اکانت های ما بسته شدند. به همین دلیل تمام لینک های منتظر در صف لغو خواهند شد.

با سلام
طی روزهای گذشته در دو نوبت تمام اکانت های توربوبیت و هیت فایل ما (که مربوط به یک مجموعه مشترک هستند) مسدود شدند.
باتوجه به بروز مشکلات و افزایش حساسیت این سایت، احتمال حذف این سایت ها از پشتیبانی رپیدپارس وجود دارد.
با اینحال ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت اکانت های جدید تهیه و جایگزین نماییم.

در صورتی که بتوانیم پشتیبانی این دو سایت را ادامه دهیم، باتوجه به افزایش هزینه پشتیبانی این سایت ها (مسدود
شدن مکرر اکانت ها و ریسک مجدد بسته شدن اکانت ها)، ضریب توربوبیت ۲ و ضریب هیت فایل به ۳ (هر کدام یک واحد افزایش) خواهد شد.
با تقدیم احترام – رپیدپارس


© 2008-2010 RapidPars News | Wordpress