با سلام
طی نزدیک به ده سال فعالیت سایت، شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم. اما تاکنون توانسته بودیم با خرید اکانت های طولانی مدت، قرارداد طولانی مدت با دیتاسنترها و سایر راهکارهایی که امکان کاهش هزینه ها را به ما می دهد، قیمت های خود را ثابت نگه داریم. البته افزایش استقبال از رپیدپارس و افزایش تعداد کاربران نیز به ما در تعدیل و سرشکن شدن برخی از هزینه ها به خصوص افزایش مصرف از برخی از سایت های کم مصرف و کاهش هزینه دانلود به ازای هرگیگ از این سایت ها کمک کرده است. ما نیز در پی اعتماد کاربران و تلاش جهت جلب رضایت کاربران طی ۱۰ سال گذشته تمام تلاش خود را جهت ثابت نگه داشتن قیمت اکانت ها داشتیم به نحوی که قیمت اکانت های ما در شهریور ۹۷ با قیمت های سال ۸۷ برابر است.
با اینحال باتوجه به شرایط فعلی بازار ارز و همچنین اتکای صد در صدی فعالیت ما به دلار و یورو (جهت پرداخت هزینه اکانت ها و سرورها در اروپا)، و همچنین ناامیدی از وجود هرگونه تدبیر و تلاش در دولت و اصلاح وضع موجود، باتوجه به عدم تخصیص ارز به فعالیت ما و اجبار به تهیه تمام ارز مورد نیاز از بازار آزاد، به احتمال زیاد طی ایام آتی مجبور به اخذ تصمیماتی جهت ادامه حیات رپیدپارس و ارائه ی خدمت به شما عزیزان هستیم:
۱ – ذخیره سازی فایل ها به مدت ۱۴ روز از زمان تبدیل لینک (از ابتدای پاییز)
۲ – تمدید فایل ها به مدت ۱۴ روز در ازای کسر یک سوم حجم از ابتدای پاییز(در تمدید دستی فایل ها یا در صورت فعال بودن سیستم تمدید خودکار)
در صورتی که یک فایل در ابتدای پاییز بیش از ۳۰ روز تمدید شده باشد، مابقی روزهای بیش از ۳۰ روز طبق بند بالا محاسبه خواهد شد.
۳ – اعمال ضرایب جدید برای سایت های پشتیبانی شده در صورت افزایش هزینه در خرید و شارژ اکانت ها
تاکنون سعی شده است ضریب سایت ها ثابت نگه داشته شود، اما باتوجه به افزایش شدید قیمت ارز، در صورتی که قیمت تمام شده ی هرگیگابایت دانلود (براساس مصرف ۳ ماه گذشته از آن سایت) به ازای هزینه دلاری تهیه اکانت از هزینه ی دریافتی اشتراک رپیدپارس بالاتر رود، برای آن سایت ضریب در نظر گرفته خواهد شد (یا ضریب فعلی افزایش خواهد یافت). ضرایب سایت های دارای ضریب در سمت راست صفحه ی اصلی نمایش داده خواهند شد و کاربران در هرلحظه از طریق سایت (ممکن است نیاز به بروزرسانی پنل داشته باشید) و یا ربات تلگرامی سایت (منوی سایت های پشتیبانی شده) امکان مشاهده ی ضرایب را خواهند داشت.
۴ – حذف سایت های کم استفاده: در صورتی که در پایان شارژ هر اکانت، میزان استفاده از این سایت طی ۳ ماه گذشته به قدری کم باشد که حداقل هزینه ی اکانت خود را تامین نکند، این سایت در ادامه با توجه به شرایط فعلی ارز تمدید نخواهد شد و از لیست سایت های پشتیبانی شده حذف خواهد شد.
تمام تلاش ما در سال های گذشته و همچنین در شرایط کنونی ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده برای کاربران در ازای هرگیگابایت تبدیل لینک و دانلود از رپیدپارس بوده است. راهکارهای بالا نیز عملا هزینه ی هرگیگابایت دانلود شما را (در صورت عدم اضافه شدن ضریب) ثابت نگه خواهد داشت. لذا خواهشمندیم میزان تبدیل لینک خود را با توجه به پهنای باند دانلود در دسترس خود به نحوی تنظیم نمایید که بتوانید فایل های مدنظر را طی ۱۴ روز دانلود نمایید.
همانند ده سال گذشته، بسته های خریداری شده از رپیدپارس دارای تاریخ انقضا نخواهند بود. اما در شرایط فعلی، اگر همچنان با افزایش قیمت ارز مواجه شویم، مجبور به افزایش قیمت پکیج های سایت خواهیم بود. همچنین بسته هایی که پیش از این خریداری شده اند، به مدت ۲ ماه از زمان افزایش قیمت پکیج ها به همان میزان قبل معتبر خواهند بود. پس از گذشت ۲ ماه از زمان افزایش قیمت پکیج ها، میزان باقیمانده از پکیج های قبلی، به نسبت افزایش قیمت پکیج های جدید، دارای ضریب کاهشی خواهند شد . لذا توصیه می کنیم اکانت خود را با در نظر گرفتن موارد بالا و بازه های زمانی اعلام شده، شارژ‌نمایید تا در آینده شرمنده شما نشویم. باتوجه به دشواری شرایط فعلی، به هیچ عنوان (به جز توقف کامل فعالیت سایت)، امکان عودت هزینه را نخواهیم داشت.
امیدواریم کاربران عزیز شرایط دشوار فعلی ما جهت ادامه ی فعالیت سایت را درک نمایند تا بتوانیم در سال های آتی همچنان در خدمت شما عزیزان باشیم.
با تقدیم احترام – مدیریت رپیدپارس