با سلام
قابلیت نمایش تعداد Seed و Peer های فعال به بخش تورنت اضافه شد.
باید توجه داشته باشید تعداد نمایش داده شده صرفا شامل Seed و Peer های فعال تورنت شما می باشد که کلاینت ما به آن ها متصل و در حال دریافت می باشد.
معمولا برای دانلود کامل یک تورنت، می بایست تورنت شما حداقل یک Seed فعال داشته باشد. هرچند در صورت داشتن ۱۰۰٪ داده بر روی Peer ها (پخش بودن داده ها بین آن ها) نیز ممکن است تورنت شما تکمیل گردد.
در هر تورنت معمولا تعداد Seed ها بیشتر از Peer ها اهمیت دارد. هرچند که یک تورنت با تعداد Peer مناسب نیز می تواند سرعت دانلود بالایی را داشته باشد. البته مواردی هم وجود دارد که سرعت دسترسی اینترنت (یا با ایجاد محدودیت در برنامه تورنت) Seed ها پایین است و تکمیل تورنت می تواند زمان بر باشد.
تعداد Seed و Peer ها می تواند در طول زمان کاهش یا افزایش یابد. یک کاربر می تواند در هر زمان به شبکه تورنت متصل یا از آن خارج شود.
در رپیدپارس تورنت های شما تا زمان تکمیل و دانلود به مدت یک هفته فعال می مانند تا اگر تعداد Seed و Peer یا سرعت آن ها کم باشد، به امید اینکه این پارامترها در طول این یک هفته افزایش یابند یا فرآیند دانلود تکمیل گردد. البته می توان این زمان را به صورت اتوماتیک از بخش کنترل پنل تمدید کرد.
پی نوشت :
سیستم تورنت برخلاف سیستم دانلود لینک های اشتراکی و یا مستقیم که دانلود فایل ها از یک سرور مشخص صورت میگیرد، براساس همکاری بین کاربران پراکنده در سراسر جهان صورت میگیرد که فایل مدنظر را در اختیار دارند یا تمایل به دریافت آن را دارند. یک کاربر با نصب نرم افزار مخصوص دانلود تورنت در حالی که دانلود کننده محتوا می باشد، به صورت همزمان می تواند به سرویس دهی محتوایی که تاکنون دانلود کرده است نیز بپردازد.
تعریف Seed: شخصی است که ۱۰۰٪ محتوا مدنظر شما را در اختیار دارد و همانند یک سرور، به شما در تکمیل فرآیند کمک خواهد کرد.
تعریف Peer: شخصی است که فقط بخشی از داده ها را در اختیار دارد و البته می تواند این بخش را نیز در اختیار شما قرار دهد و یا بخشی که شما در اختیار دارید را دانلود نماید.
برای دریافت تغییرات جدید باید در مرورگر خود کلید های CTRL + R را فشار دهید تا پنل شما بروزرسانی گردد.